VIETNAM DUTCH AND ENGLISH! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esmee Boesveld - WaarBenJij.nu VIETNAM DUTCH AND ENGLISH! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esmee Boesveld - WaarBenJij.nu

VIETNAM DUTCH AND ENGLISH!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 September 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

MORE PICTURES OF HALONG BAY WILL FOLLOW!

Door Vietnam en Cambodja hab ik gekozen voor een groepstour omdat ik geen idee had van wat ik me erbij voor moest stellen, en ik natuurlijk wel zoveel mogelijk wilde zien. Wat was ik blij toen ik in Hanoi aankwam dat ik daarvoor had gekozen, er werd aan alle kanten aan me getrokken of ik iets wilde kopen, op de stoep kon je niet lopen omdat het vol stond met geparkleerde scooters en om het af te maken kon je op de weg ook nauwelijks lopen omdat het daar stikte van de rijdende scooters, even niet opletten en je had een aanrijding.

De groep was wel heel anders dan was voorgeschreven, de organisatie had mij verteld dat het een groep zou zijn tussen de 20 en 30 jaar, toen ik de hele groep ontmoette bleek dat 4 koppels (van de 15 man totaal) al pensioen kregen. Best een domper maar ik had besloten er uit te halen wat erin zat dus dat ging ik dan ook doen!

Ik ben naar Halong Bay geweest, wat een van de dingen was waar ik het meeste naar uit keek, en ik kan jullie melden, het valt absoluut niet tegen. We hebben er zelfs gezwommen en gekayakt. Na Hanoi en Halong Bay zijn we naar Hue geweest waar ik een hoop mooie tempels, paleizen en tombes heb mogen zien en zelf wierook heb gemaakt, hoe leuk is dat!? Na Hue zijn we naar Hoi An gegaan wat een heerlijk pitoresk stadje is. Daar hebben we ook een kijkje genomen op het platteland, te fiets en ook nog een buffel gereden! Jihaaa! De prijzen van Vietnam zijn overgens om te lachen, zo heb ik een super leuk hand gemaakt jurkje gekocht helemaal op maat gemaakt voor omgerekend 16 euro. Voor een diner betaalde je zo'n 5 tot 10 euro p.p. Na drie dagen Hoi An zijn we naar Saigon (Ho Chi Minh City) gevlogen wat echt een stad is, veel grijze gebouwen, veel verkeer en niet een plek waar je lang wilt blijven. Vandaag zijn we naar Makong Delta geweest, wat een super leuke ervaring was! We hebben mogen proeven, aanraken, ruiken en bekijken van slangen tot kokosnoten. Photo's will be inculded.

Morgen met het openbaar vervoer door naar Cambodja voor 5 dagen en zal daar een update over geven als ik in Thailand ben.

Dikke Zoen!


ENGLISH

Through Vietnam and Cambodia I chose to do a group tour because I had no idea of what to expect, and I wanted to see as much as possible. When I got to Hanoi, I was so glad I opted for a group tour because every 2 meters there was someone asking me to buy something, the pathways where blocked by parked scooters and when crossing the road you had to be careful not to get hit by a passing car or scooter.

The group was very different from what I expected it to be. The travel agency told me the ages would differ from 20 to 30 but instead 4 couples (total of 15 people) where already receiving their pension. That sucked but I intended to make the most out of it, which I did so far, in my opinion.

I've been to Halong Bay! The one thing I was looking forward to the most! I can tell you now, it fully lived up to my expectations. I can even say I swam and kayaked in Halong bay! After Hanoi and Halong bay we went to Hue where I saw a lot of temples, palaces, tombs and even made my own incense! How lovely? After Hue we went off to Hoi An which was a truly an amazing little town. We went to see a little bit of the countyside by bike and even rode a waterbuffalow. YIHAAA! The prices in Vietnam are by the way ridiculously cheap. For example, I bought a really cute dress, hand made and adjusted to my size for about 16 euros. For a diner you pay about 5 to 10 euros. After three days of Hoi An we flew to Saigon (Ho Chi Minh City) which is to say the least very city like, lots of grey buildings, heavy traffic and a place where you wouldn't want to stay long. Today we went to Mekong Delta which was, to say the least, an amazing experience! We could taste, touch, smell and see everything from snakes to coconuts. Photo's will be included.

Tomorrow we will travel to Cambodia on public transport for about 5 days and will give you guys an update when I get to Thailand.

Lots of Lovee

  • 29 September 2013 - 10:05

    Marthe:

    Erg leuk om je verhalen te lezen Esmee! Aan de foto´s te zien kom je op mooie plekken!
    Veel plezier in Cambodja!

    xx, Marthe

  • 29 September 2013 - 15:54

    Remke:

    Wauw Esmee, zo zie je nog eens wat!! Het ziet er prachtig uit! Leuk om je verslagen te volgen, take care en veel plezier!!
    Liefs, Remke (en Emmy en Quincy)

  • 03 Oktober 2013 - 13:21

    Katherine:

    I'm going to write in English, but I read your Dutch entries!

    Amazing!! Loved the pictures & stories. I can totally understand what it is to be there. The humidity will get easier, can't even imagine what it smells like. Trying the different foods must be such an adventure!!

    Good going that you're making the best of your travel companions, they certainly might not be your speed, but they too have stories to share and they look at you with admiration for taking this on at your age!

    Being this close to exquisite scenery: wauw! To have the time to see,experience & feel: send more stories. Will have to live vicariously!!

    Big smile from here,
    Katherine

  • 13 Oktober 2013 - 14:00

    Je Liefste Opa:

    Lieve Esmee,

    Ik feliciteer je met je verjaardag heel ver van ons vandaan, ook namens Anke . Uit je verslagjes merk ik dat je het erg naar je zien hebt en al heel veel hebt gezien en beleefd.

    Anke en ik zijn net terug uit Turkije; voor ons ook een heel andere wereld met veel mooie dingen waarover we veel kunnen vertellen. Dat komt nog wel een keer.
    We kijken uit naar je naar het verslag van je belevenissen in Cambodja en Thailand.
    Veel plezier toegewenst op de rest van je reis en de rondreis met je moeder.

    Ben je ook bereikbaar via je gewone eigen emailadres?

    Stevige knuffel van je Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Esmee

Ga met Es mee op wereldreis!

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 4408

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 16 April 2014

Wereldreis

Landen bezocht: