Pong Dong Nong Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esmee Boesveld - WaarBenJij.nu Pong Dong Nong Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Esmee Boesveld - WaarBenJij.nu

Pong Dong Nong Hong Kong

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 September 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Nog maar een weekje weg en nu al mensen met de vermoeiende vraag, hoe is het daar?... Hoe is wat? Het eten? De winkels? De tempels? Het weer?
Het is hier heerlijk, heerlijk weg van de dagelijkse sleur. Dingen doen die je anders nooit doet, ver weg van het woord 'moet' en om de hoek bij het woord 'wil'.

Sorry, hoe was Hong Kong? Geweldig. In eerste instansie vond ik het verschrikkelijk maar na vier dagen intensief Hong Kong te hebben geleefd denk ik daar nu anders over. Ik heb veel interessante mensen mogen ontmoeten en veel gave dingen kunnen zien, zo ben ik mijn eerste avond naar 'the peak' gegaan, een plek waarvan je de hele skyline van Hong Kong kan zien. Ik zal even een korte opsomming maken van alles wat ik heb gedaan in Hong Kong. Ik heb heel veel Chinees gegeten! En dat is niet zoals wij chinees kennen, bami staat niet eens op het menu en nasi heb ik ook nergens gezien. In China is het 'dumplings', 'wontons' en 'noodles' als avondeten met drie potten thee erbij, uiteraard.

Het meest indrukwekkende tot dus toe was de 'Ten Thousand Buddha Monastery' een plek met wat de naam al zegt, meer dan tien duizend boeddha beeldjes. Ongelovelijk mooi! Dat mocht dan ook wel na een klim van meer dan 500 traptredes, met een tempratuur van in de 30 graden graden. Ik ben naar de 'Big Buddha' wat ook heel mooi was maar lang niet zo mooi als het uitzicht dat je vanaf daar had. De 'Ladies market' was een super toffe ervaring, ze verkochten er vanalles, kaarten, handtassen, ipad cases enz. De truc was afdingen. Afdingen, nog meer afdingen, niet tevreden met de prijs? Weglopen en ze roepen je vanzelf terug. Met goudvissen de grootte van een mensenhoofd en schildpadden voor 1 euro was de 'Gold Fish market' er ook eentje om niet te vergeten. Zoals net al even genoemd was het weer niet heel vervelend met een gemiddelde tussen de 26 en de 37 graden, ook 's nachts.

Geloof me, ik heb nog veeeeeel meer dingen gedaan in Hong kong maar ik ben te moe om dat allemaal nog uit te gaan schrijven en jullie zitten daar ook echt niet op te wachten. Over iets meer dan een week zit ik in Cambodja en zal ik jullie een update geven over Vietnam.

Dikke Zoen!


ENGLISH:


I've just been gone for a week and already I got asked about a dozen times. This tiring question, how is it? How is what? The food? The shops? The temples? The weather? It's lovely out here. I love being away from day to day life and what I consider normal. Doing things I've never done before and giving it my all, ceasing every minute of every day.

Sorry, how was Hong Kong? Amazing. At first I didn't like it at all but after living the Hong Kong life to the fullest I changed my mind. I got to know a lot of inspiring people and saw so many wonderful things, for example the first night I went up to 'The Peak' a place where from you could see the whole skyline of Hong Kong. I will make a short summary of what I did. I ate a lot, like a lot of Chinese food. Nothing like we have in the Netherlands though, but it tasted delicious.

The most impressive one so far has to be the 'Ten Thousand Buddha Monetary', and like the name already suggests it's a home to more than 10 thousand Buddha's. Incredibly beautiful! Which was the least we could expect from mastering a 500 step staircase in the boiling heat. It was over 32 degrees Celsius. I also went to the 'Big Buddha' which was also very nice but not half as nice as the view you had from the place. Glad I didn't miss out on the 'Ladies market', they where selling all kinds of bags, shoes, postcards, Ipadcases etc. The trick was to bargain. Bargain, bargain a bit more and if you where not happy with the price walk away till they call you back. With goldfish the size of a human head and turtles for 1 euro the 'Gold Fish market' was something I wouldn't want to have missed. As mentioned before the weather wasn't too bad either, with the average temperatures between 26 and 37 degrees.

Believe me, I've done loads and loads more in Hong Kong but I'm too tired to write all of it down. In a little more than a week I will be in Cambodia and will give you an update on Vietnam.

Lots of Lovee!

Esmee

Ik denk aan jullie



Voor degene van wie ik berichtjes heb gehad, ik zal ze de komende dagen proberen te beantwoorden maar ik hoop dat dit al een hoop antwoorden zijn op de vragen.

  • 21 September 2013 - 12:44

    Cynthia:

    Leuk om te lezen meid!
    Lekker blijven updaten :D

    Ik denk aan je en mis je!

    xxxx

  • 21 September 2013 - 14:23

    Maaike De Waard:

    Hi lieverd, fijn dat je je belevenissen over HongKong online hebt gezet. Leuk om een verhaal bij de foto's te hebben! Veel plezier in Vietnam nog! Volgens mij zijn er in Hoi An ook nog wel mooie dingen te zien.

    Kus mamsie

  • 21 September 2013 - 21:12

    Marco Marcello Mout:

    Ni hao, Esmee,

    geweldig, die goudvissen met die dikke koppen. Deden ze jou aan mij denken;)

    Ga maar lekker travellen hoor, je verhalen hoor ik later wel (hoewel je leuk schrijft, stille hint). Morgen gaan Cyn en Robin en ik spelen in de brouwerij. Ik ga jouw naam wel noemen hoor.

    Enjoy en enjoy

    M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Esmee

Ga met Es mee op wereldreis!

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 4411

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 16 April 2014

Wereldreis

Landen bezocht: